سلامت

کرم آبرسان چیست؟

کرم آبرسان چیست و این محصول چه کاربردی دارد؟

پوست صاف و شاداب نشانه سلامت ماست اما دستیابی به آن کار راحتی نیست و نیازمند حفاظت مستمر از پوست و انجام یک سری مراقبت روتین‌ می باشد.  آبرسانی پوست به حفظ رطوبت آن و زنده ماندن بافت‌ پوست شما کمک می‌کند. استفاده از یک کرم آبرسان و مرطوب کننده در طول روتین مراقبتی شما به از بین بردن خشکی پوست و شادابی آن منجر خواهد شد و باید در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود بجایگاه ویژه ای برای آن در نظر بگیرید.

در این مطلب به معرفی کرم آبرسان انواع کرم آبرسان و مزایای آن برای سلامت پوست می‌پردازیم.

کرم آبرسان چیست؟

آبرسانی راه حلی برای شاداب ساختن پوست می باشد که از پیری زودرس و چین و چروک پوست پیشگیری می‌کند. این روش مراقبتی برای همه افراد و در همه سنین ضروری می باشد و به سلامت و شادابی پوست شما کمک می‌کند. آبرسانی مراحل مختلفی دارد و در برخی موارد حاد این روش به وسیله آرایشگران و متخصصان مراقبت پوست انجام می‌شود ولی در موارد عادی و معمولی شما در خانه هم به کمک لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب می‌توانید پوست خود را آبرسانی کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که چرا آبرسانی پوست مهمه؟ باید به شما خاطرنشان کنیم پوست عضوی حساس و بیرونی‌ترین اندام بدن است که با محیط خارجی بیشترین تماس را دارد و در خط مقدم محافظت از شما می باشد به همین دلیل در معرض آلودگی محیط ، خشکی و آسیب دیدگی است. به کمک کرم های آبرسان می‌توانید به ترمیم و شادابی پوست خود کمک کنید. آبرسانی باعث سرزندگی و جوانی پوست شما می شود و در زیبایی آن نقش اصلی را ایفا می‌کند. افزایش سن در پوست با علائمی مثل خشکی و چین و چروک نمایان می‌شود،بهتر است پس از ۳۰ سالگی برای ترمیم و پیشگیری از آسیب دیدگی پوست آبرسانی به صورت مستمر و روتین انجام شود.

پس از آبرسانی پوست شما احساس خواهید کرد که حالت لاستیکی پوست بهبود یافته و به خوبی کش می‌آید و به حالت طبیعی خود باز گردیده. بهتر است از آبرسانی استفاده کنید که قدرت بالایی داشته باشد و به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و به شکل عمیق‌تری پوست شما را آبرسانی کند تا سریع‌تر و بهتر نتایج استفاده از کرم‌ها را مشاهده کنید.

استفاده از کرم آبرسان چه مزایایی دارد؟

استفاده از کرم های آبرسان مقاومت پوست شما را افزایش می‌دهد و قدرت دفاعی پوستان را در مقابل آسیب های خارجی بیشتر می‌کند. پوستی که رطوبت کافی دارد در مقابل عوامل محیطی، آلودگی‌ها و آسیب‌ها مقاومت بیشتری خواهد داشت. پوستی که به خوبی آبرسانی و تغذیه شده باشد فرآیند سم زدایی را بهتر انجام می‌دهد و موادی که باعث لک و کدر شدن پوست می‌شود را به خوبی دفع می‌کند.

از دیگر مزایای استفاده از آبرسان‌ها چربی کمتر نصبت به کرم های دیگر و به تاخیر افتادن پیری پوست است. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در طول زندگی با افرادی مواجه شوید که پوست شادابی دارند که سن شناسنامه‌ای آن‌ها را نشان نمی‌دهد اغلب این افراد به آبرسانی و روتین مراقبت پوستی خود اهمیت زیادی می‌دهند و از سنین پس از ۳۰ سالگی به صورت مستمر آبرسانی و روتین مراقبت پوست خود را انجام داده‌اند. پوستی که به خوبی آبرسانی نشده برای جبران آسیب‌های وارده محیطی به ناچار چربی بیشتری تولید می‌کند که خود می‌تواند بستر بسیاری از بیماری‌ها مثل جوش‌های پوستی را فراهم کند. ۳۰ درصد پوست از آب و چربی تشکیل شده اگر تعادل مواد طبیعی موجود در خود را از دست بدهد آسیب می‌بیند با استفاده از کرم‌های آبرسان به حفظ این تعادل کمک می‌کنید.

کرم آبرسان و مرطوب کننده چه تفاوتی دارند؟

در نگاه اول کرم آبرسان و مرطوب کننده تفاوت خاصی ندارند اما عملکرد آن‌ها روی سطح پوست متفاوت است. آبرسان برای تمام پوست‌ها با هر سطح خشکی و چربی مفید است و برخلاف تصور عموم تنها برای پوست‌های خشک مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. تمام اعضای بدن برای اینکه عملکرد عالی خود را داشته باشند به آب نیاز دارند پوست هم از همین قاعده پیروی می‌کند.

کرم های مرطوب کننده‌ از ترکیبات ویژه‌ای که رطوبت پوست را افزایش می‌دهند استفاده می‌کنند. اصطلاح آبرسان و مرطوب کننده در واقع دو اصطلاح تجاری است که شرکت‌های آرایشی و بهداشتی هر کدام تعریف خاصی از آن ارائه می‌کنند.

تفاوت کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده بیشتر در میزان رطوبت رسانی به پوست می باشد.کرم آبرسان‌ معمولا بیشتر و حرفه‌ای‌تر رطوبت پوست را تامین می‌کند. آب به تنهایی نمی‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند و شما برای تامین و حفظ آن به انواع کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده نیاز دارید. گلیسیرین، هیالورونیک اسید، پروپیلن گلیکول، اسید لاکتیک و سوربیتول موجود در کرم های مرطوب کننده‌ مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین می‌کند و پس از جذب آب پوست شما مرطوب شده و لطافت بیشتری پیدا می‌کند.

از کرم آبرسان چگونه باید استفاده کرد؟

نحوه صحیح استفاده از کرم آبرسان این گونه است که پس از شستشوی پوست و وقتی تمام آلودگی‌ها و چربی‌های محیطی را از سطح پوست خود پاک کردید به سراغ روتین آبرسانی پوست بروید. در این زمان پوست شما آمادگی بیشتری برای جذب مواد آبرسان موجود در کرم های آبرسان را دارد. شما صبح‌ها و پس از بیدار شدن هم می‌توانید از کرم آبرسان استفاده کنید تا طی فاصله بیدار شدن و خروج از خانه مواد موجود در کرم آبرسان جذب پوست شما شده و پوستی شاداب داشته باشید.

اگر صبح‌ها عجله دارید و فرصت انجام روتین مراقبت از پوست را ندارید، می‌توانید شب ها و پیش از خواب پوست خود را آبرسانی کنید. پوست شما به بهترین شکل راهنمایی‌تان می‌کند به بازخوردی که از استفاده از مواد آرایشی می گیرید دقت کنید اگر پس از مدتی استفاده از کرم آبرسان تغییر زیادی در پوست خود احساس نمی‌کنید نشانه آن است که کمتر از میزان مورد نیاز کرم زدید و باید مصرف خود را افزایش دهید.

شرایط آب‌وهوایی و جغرافیایی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید هم روی میزان کرمی که باید استفاده کنید تاثیر مستقیم دارد معمولا در مناطقی که آب‌وهوای گرم دارند نباید در مصرف کرم آبرسان و یا کرم مرطوب کننده زیاده روی کرد اما در نواحی سردسیر حجم کرمی که استفاده می‌کنید به سبب خشکی هوا باید بیشتر باشد.

استفاده ازکرمهای آبرسان و مرطوب کننده قبل از آرایش

آرایش زمانی روی پوست می‌خوابد که از قبل پوست را برای استفاده از محصولات آرایشی آماده کرده باشید و این کار با استفاده از آبرسان و مرطوب کننده و یا پرایمر شدنی است. استفاده از محصولات رطوبت رسان به پوست قبل از آرایش باعث می‌شود که منافذ باز پوست بسته شوند و در آرایش کمتر نشان داده شوند و همچنین کرم پودر و دیگر محصولات آرایشی به خوبی روی پوست بخوابد.

به همین خاطر تمام آرایشگرها و افراد حرفه‌ای در این زمینه قبل از آرایش، پوست خود را با رطوبت رسانی برای زیباتر کردن آماده می‌کنند.شما نیز می توانید با تهیه یک آبرسان قوی مانند کرم آبرسان نئودرم و یا کرم آبرسان ساحی یک آرایش بی نقص را تجربه کنید.

برای مشاهده محصولات آبرسان و مرطوب کننده می توانید به صفحه کرم دست و صورت در فروشگاه اسمار مراجعه کنید و با مطالعه دقیق در مورد محصولات موجود بر اساس نیاز خود محصول مورد نظرتان را با تخفیف ویژه تهیه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا