سلامت

راه حل جلوگیری از خشک شدن پوست به خاطر مصرف مواد ضدعفونی کننده

راه حل جلوگیری از خشک شدن پوست به خاطر مصرف مواد ضدعفونی کننده

راه حل جلوگیری از خشک شدن پوست به خاطر مصرف مواد ضدعفونی کننده

در شرایط همه گیری کرونا، افزایش حساسیت و آلرژی به مواد ضدعفونی و شوینده دست ها برای پیشگیری از بیماری کرونا دور از انتظار نمی باشد. از ابتدای شیوع بیماری کرونا، یکی از موثرترین توصیه های پیشگیری کننده از ابتلا به این بیماری، شستشوی مرتب دست ها با مواد شوینده و یا ضدعفونی کننده بوده است. اما یکی از پیامدهای شستشوی مرتب و مکرر دست ها با مواد شوینده و یا ضدعفونی کننده، افزایش بروز مشکلات پوستی نظیر خشکی پوست می باشد. بین استفاده از الکل و خشکی پوست دست ارتباط نزدیکی وجود دارد، همچنین با اطلاع از سایر علل خشکی پوست میتوانید به درمان صحیج آن بپردازید. در این مقاله، نشانه های خشکی پوست و درمان های خانگی خشکی پوست مطرح گردیده، که با بکارگیری آنها به سادگی میتوانید پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

الکل و خشکی پوست دست

بیماری کرونا علاوه بر مراقبت‌هایی مثل پوشیدن ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها، نیازمند مراقبت‌های دیگری نیز می‌باشد. در واقع، عوارض جانبی ایجاد شده در اثر این مراقبت‌ها،‌ خود نیاز به مراقبت دارند. شست و شوی مداوم دست‌ها با مواد شوینده و تماس با الکل، می‌تواند بر روی پوست تاثیر منفی بگذارد و درنهایت نیز باعث خشکی و ترک خوردگی پوست دست‌ها می‌شود. استفاده زیاد از الکل و مواد ضدعفونی کننده منجر به خشکی و ترک ‌های پوستی و خارش می‌شود.

 

استفاده زیاد از مواد ضدعفونی کننده از جمله الکل، وایتکس و سایر شوینده‌ها بخصوص در افرادی با زمینه پوست خشک از علل خشکی پوست است که موجب خشکی و زخم‌های پوست می شود. علت آن کاهش لایه چربی روی پوست هست که به طور طبیعی باعث نرمی و لطافت پوست می شود و لایه‌ای که باعث محافظت می شود از روی پوست در استفاده زیاد از شوینده‌ها برداشته می شود. پوست به علت از دست دادن لایه چربی و محافظ بتدریج دچار خشکی و التهاب و خارش و قرمزی می شود، توان بازسازی را از دست می‌دهد، زخم‌های پوستی به مرور ایجاد می شود که اگر این زخم‌ها به موقع درمان نشود می‌تواند عفونی شده و مشکلات زیادی برای افراد ایجاد کند.

پیشگیری از خشکی پوست

-پس از هر بار شست وشو دست با الکل جهت جلوگیری از خشکی پوست دست، کرم مرطوب کننده را روی دست های خود بمالید. کرم مرطوب کننده به بازگرداندن رطوبت طبیعی پوست کمک می کند. جهت مشاهده بهترین کرم های مرطوب کننده اینجا کلیک کنید .

کرم دست و صورت

-الکل از علل خشکی پوست دست میباشد. بنابر این بعد از ضدعفونی نمودن دست با الکل برای خشک کردن الکل باقیمانده، دستمال کاغذی و یا پارچه را به آرامی بر روی دست ها قرار دهید. هیچگاه دستمال را با فشار بر روی سطوح دست ها نکشید این عمل باعث تشدید خشکی، قرمزی و خارش دست ها می گردد.

آلوئه ورا نرم کننده گیاهی معجزه آسا

آلوئه ورا به دلیل داشتن خاصیت آنتی بیوتیک و ضد التهاب، جزیی رایج در بسیاری از محصولات مراقبت پوست است. آلوئه ورا را می توانید بخرید و از آن به عنوان یک مرطوب کننده ی طبیعی و بی خطر برای پوست خود استفاده کنید. آلوئه ورا میتواند پس استفاده از الکل جهت جلوگیری از خشکی پوست دست به کار گرفته شود. پیشنهاد ما به شما کرم آبرسان آلوئه ورا واشامی است که یک کرم فوق العاده برای آبراسانی به پوست و جلوگیری از خشکی پوست به دلیل استفاده از مواد ضدعفونی کننده و الکل است .

برای مشاهده کلیک کنید

ترکیب گیاهان با روغن برای آبرسانی کردن

ترکیب گیاهان با برخی از روغن ها می تواند دست های خشک و ترک خورده را تسکین و بهبود بخشد. بدین منظور اسطوخودوس، چوب صندل، گل شمعدانی، کندر، رزچوب، بابونه رومی بسیار مناسب اند. می توان آنها را با لوسیون مرطوب کننده و یا روغنی هایی همچون روغن بادام شیرین، روغن نارگیل و روغن جوجوبا مخلوط نمود و روی دست ها استفاده نمود. میتوانید پس از ضد عفونی نمودن دست ها با الکل جهت جلوگیری از خشکی پوست دست از این ترکیب استفاده نمایید.همچنین می توانید از کرم مرطوب کننده با عصاره جوجوبا ،روغن زیتون یا عسل استفاده کنید .

هیدراته نگه داشتن دست

نوشیدت مقدار کافی آب در طول روز می تواند برای پوست بسیار مفید باشد. نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز تمام سموم را از بدن خارج می کند. می توانید ویتامین ها، سبزیجات و مواد مغذی را به آن اضافه کنید تا طعم دلچسب تری پیدا کند. همچنین شما می توانید از کرم های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

هیدراته نگه داشتن دست

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا