سلامت

تونر چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

تونر چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

مراقبت از پوست دغدغه بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها است. دغدغه ای که قطعا نیاز به انجام کارهایی به صورت روتین و منظم دارد. یکی از این روش ها، استفاده از تونر است که برای بسیاری از افراد همچنان ناشناخته مانده است.

تونر از آن دست کلماتی است که حتماً در بحث مراقبت از پوست نام آن را زیاد شنیده اید و با وجود آنکه در مدح تأثیرات فوق العاده ی آن بر پوست زیاد گفته شده اما شاید ندانید که این محصول پوستی اصلاً چیست و به چه دردی می خورد. به همین دلیل هم ما در این مطلب می خواهیم ببینیم تونر چیست و طرز استفاده از آن چگونه است.

تونر چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم، تونر مثل آب است و مثل آب هم عمل می کند. اما به طور قطع آب نیست و چیزی بیشتر از هیدروژن و اکسیژن در خود دارد. در واقع تونر یک محصول پوستی با قوامی شبیه به آب است که بسته به نوعش می تواند حاوی اسیدها، گلیسیرین، آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب ها باشد.

تونرها محصولاتی هستند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، برای تنظیم pH آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مرطوب کننده‌های مایع، در واقع سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند.

اگر پوست چرب یا مختلط دارید، استفاده از یک تونر مناسب، چربی اضافی و منافذ باز‌ پوست تان را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر استفاده از تونرها برای پوست‌ خشک، حساس و نرمال، به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند.

اگر بخواهیم علمی تر بگوییم، تونر یک مایع سریع النفوذ است که پوست را فوراً آبرسانی می کند و به حذف سلول های مرده از سطح پوست کمک می کند که نتیجه ی آن برخورداری از یک پوست پر و درخشان خواهد بود.

از نقطه نظر آرایشی هم تونر مثل یک پرایمر یا همان زیرساز برای باقی محصولات مراقبت از پوست، مثل کرم مرطوب کننده و سرم های پوستی عمل می کند. تونر منافذ پوست را آماده می کند و پوست را به وضعیت اسیدی طبیعی خود برمی گرداند، مسأله ای که باعث از میان رفتن آلودگی ها می شود و به جذب محصولات پوستی به درون پوست کمک می کند.

چرا باید از تونر استفاده کرد؟

استفاده از تونر بیشتر برای کسانی کمک کننده و ضروری است که پوستی چرب یا مستعد جوش دارند، یا کسانی که به دنبال پاکسازی بیشتر و بهتر پوست خود بعد از استفاده از لوازم آرایشی یا دیگر محصولات سنگین پوستی مثل کرم ضد آفتاب هستند.

اما این همه ی کاری نیست که از عهده ی تونرها برمی آید. برخی از دیگر مزایای تونرها بدین شرح است:

  • منافذ پوست را جمع می کند: کافی است تکه ای پنبه یا یک پد را به اندکی تونر آغشته سازید و آن را به آرامی به پوست خود بکشید تا با از بین رفتن چربی پوست، منافذ ظاهر کوچک تری پیدا کنند.
  • pH پوست را به حالت متعادل برمی گرداند: پوست ما ماهیتی اسیدی دارد. بعد از پاکسازی پوست ممکن است به خاطر ماهیت قلیایی مواد شوینده، تعادل pH پوست برهم بخورد. وقتی این اتفاق رخ می دهد پوست برای برگشتن به آن نقطه ی تعادل نیاز به زمان دارد و از طرفی ممکن است پوست به تولید بیشتر چربی روی آورد. اما استفاده از تونر می تواند به بازگشت سریع تر pH پوست به نقطه ی تعادل کمک کند.
  • یک لایه ی محافظ بر روی پوست ایجاد می کند: تونر می تواند به جمع شدن منافذ پوست بعد از شستشو کمک کند، مسأله ای که امکان نفوذ آلودگی ها و آلاینده های محیطی به درون پوست را کاهش می دهد.
  • مثل یک مرطوب کننده عمل می کند: برخی تونرها جاذب رطوبت هستند، یعنی به حفظ رطوبت درون پوست کمک می کنند.

تونرهای خوب با فرمولاسیون مناسب، سرشار از ترکیبات مفیدی هستند که می‌توانند بر حس و حال پوست شما تاثیر بگذارند. هدف استفاده از تونرها احیا و تغذیه پوست، پس از پاک کردن آرایش و شستشوی آن است. موضوعی که می‌تواند نقش مهمی در کمک به سلامت پوست ایفا کند.

حتی اگر از ملایم‌ترین شوینده صورت موجود در بازار هم استفاده کنید، استفاده از یک تونر باعث می‌شود مواد حیاتی ( که به واسطه‌ی استفاده از شوینده‌ها از پوست پاک می‌شوند) مجدداً احیا شوند.

چه زمانی باید از تونر استفاده کرد ؟

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، بعد از شستشوی صورت. کارشناسان توصیه می کنند استفاده از تونر را هم در روتین روزانه ی مراقبت از پوست خود قرار دهید و هم در روتین شبانه ی خود. بعد از شستشوی کامل پوست، همه ی چربی ها، مواد آرایشی و سلول های مرده ی پوست دیگر پاک شده اند و عناصر مفید درون تونر می توانند وارد پوست شوند.

تونر چگونه باید استفاده کرد؟

شما می توانید مقداری تونر کف دست خود بریزید و آن را مسقیم با دست به پوست خود بمالید. اما بعضی هم ترجیح می دهند تکه ای پنبه یا یک پد را به تونر آغشته کنند و آن را به آرامی روی صورت خود بکشند.

چه تونری برای شما مناسب است؟

اگر پوست خشکی دارید، ترجیحاً از تونری با ترکیبات آبرسان استفاده کنید و چنانچه پوست تان چرب است، دنبال محصولاتی با فرمول سبک‌تر باشید.

ما در اینجا دو نوع تونر از برند فاربن را به شما پیشنهاد می دهیم

تونر پاک کننده صورت فاربن مناسب برای پوستهای چرب مستعد آکنه و مختلط

تونر پاک کننده صورت فاربن مناسب برای پوستهای خشک و حساس 

این دو محصول با دارا بودن تمام ویژگی های یک تونر خوب انتخابی عالی برای این محصول می باشد و برند معروف فاربن نیز نماد اعتماد این محصولات است .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا