سلامتعمومی

آرایش روزانه و تمام نکات در مورد آن

آرایش روزانه و تمام نکات در مورد آن

در آرایش روزانه باید از لوازم آرایش های سبک که رنگ های ملایم دارند استفاده کنید تا پوست تان آسیب نبیند و آرایشی طبیعی داشته باشید.

آرایش روزانه به آرایشی میگویند که خانم ها هر روز برای بیرون رفتن انجام میدهند پس باید ساده و ملایم باشد, آرایش روزانه باید طوری باشد که سلامت پوست به خطر نیوفتد و متعادل باشد.

10 ترفند مهم در میکاپ روزانه شامل موارد زیر می باشد:

ضد آفتاب به جای کرم پودر
ریمل بهتر از خط چشم
سایه چشم تک رنگ و مات
کانسیلر جایگزین مناسب
گونه سازی ممنوع
خط لب را کنار بگذارید
برق لب جایگزین رژ لب
رژ لب مات به جای رژ لب براق
پنکیک در میکاپ روزانه ممنوع
پرهیز از آرایش سنگین

ابتدا باید از یک صورت تمیز کارتان را شروع کنید.

اولین مرحله از آرایش روزانه شستن صورت است. برای شستن صورت می توانید از صابون، فیس واش و آب گرم استفاده کنید. بعد از شستن صورت با حوله به آرامی آن را خشک کنید. اگر عادت دارید که صبح ها دوش می گیرید و در حمام صورت خود را لایه برداری می کنید، می توانید از مرحله شستن صورت، صرف نظر کنید.یکی دیگر از نکات مهمی که باید بدانید این است که در انتهای روز و قبل از خواب، حتما دوباره باید صورت تان را بشویید. موقع خواب هیچ ماده آرایشی نباید روی صورت تان باقی بماند. باقی ماندن مواد آرایشی روی پوست در طول شب، باعث می شود که منافذ پوست مسدود شده و آکنه ایجاد شود. برای پاک کردن آرایش می توانید از پاک کننده های مخصوص یا دستمال های مرطوب استفاده کنید.

از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر ممکن است که در طول روز زیر نور آفتاب قرار بگیرید، حتما آرایش خود را با کرم ضد آفتاب شروع کنید. حتما از کرم مناسب و محصولات مرتبط با پوست خود استفاده کنید چون ضدآفتاب نامناسب باعث می شود که سایر مواد آرایشی، به راحتی روی پوست نخوابد و جذب نشود.اگر پوست خشک دارید که مستعد پوست پوست شدن است، حتما از مقدار مناسبی مرطوب کننده هم استفاده کنید. آرایش ممکن است ابتدا خشکی و پوسته پوسته شدن پوست صوت را بپوشاند ولی بعد از مدتی و در انتهای روز، ظاهر بسیار نامناسبی ایجاد می کند.اگر به هر دو مورد، یعنی هم ضدآفتاب و هم مرطوب کننده نیاز دارید، ابتدا از ضدآفتاب استفاده کنید.قبل از خرید ضدآفتاب، لازم است که ویژگی های بهترین کرم های ضد آفتاب را بشناسید.

 

از پرایمر صورت استفاده کنید.

مرحله بعدی، استفاده از پرایمر است. پرایمر کمک می کند که راحت تر آرایش کنید، لک و جای جوش را بپوشانید و آرایش تان برای مدت طولانی تری روی پوست بماند. می توانید پرایمر را روی صورت بزنید و با نوک انگشت، روی پوست پخش کنید. هر جایی از صورت که قرار است از مواد آرایشی استفاده کنید، به پرایمر نیاز دارد. یعنی اگر قرار است از کرم پودر استفاده کنید، حتما روی پیشانی، بینی، چانه و گونه های خود را پرایمر بزنید.اگر قرار است از خط چشم یا سایه چشم استفاده کنید باید روی پلک ها و زیر ابرو هم پرایمر بزنید. پرایمرهای آرایشی برای این کار مناسب هستند. ولی محصولات ملایم تر و در واقع پرایمرهای مخصوص آرایش چشم هم عرضه شده اند که می توانید تهیه کنید.

کرم پودر مناسب را انتخاب کنید.

کرم پودرها تنوع زیادی دارند. هر کدام از آنها معایب و مزایای خاص خودشان را دارند. هم کرم پودرهای استیکی و پودری در بازار وجود دارد و هم کرم پودر مایع. معمولا کرم پودر مایع رواج بیشتری دارد.پیدا کردن کرم پودر مناسب، کار سخت و چالش برانگیزی است. باید کرم پودری پیدا کنید که دقیقا هم رنگ پوست صورت تان باشد.اگر پوست شما مستعد تحریک است، باید از کرم پودرهایی استفاده کنید که ملایم و مخصوص پوست های حساس هستند.

علاوه بر این، کرم پودرهای باکیفیت، گران قیمت هستند بنابراین نمی توانید با آزمون و خطا، کرم پودر مناسب تان را پیدا کنید. موقع خرید کرم پودر حتما با متخصصان زیبایی و آرایشگران و مشاوران حاضر در فروشگاه های آرایشی، مشورت کنید. این مشاوران شما را برای پیدا کردن کرم پودر مناسب و هم رنگ با پوست، راهنمایی می کنند. علاوه بر انتخاب رنگ کرم پودر می توانید در مورد کیفیت و ویژگی های هر محصول، از آنها پرس و جو کنید.برای کرم پودرهای مایع که به شکل کرم عرضه می شوند، باید مقداری کمی از آنها را روی بخش های مرکزی پوست بگذارید و به طرف اطراف پخش کنید.

برای پخش کردن کرم پودر می توانید از نوک انگشت، براش مخصوص کرم پودر یا اسفنج آرایشی استفاده کنید. هر زمان که به کرم بیشتری نیاز بود، روی پوست اضافه کنید. کرم را روی صورت تان ماساژ ندهید بلکه با حرکات سریع و ضربه ای، درست مثل نقاشی روی بوم، کرم پودر را پخش کنید.کرم پودرهای جامد به شکل تیوب یا استیک عضه می شوند. برای این کرم پودرها نیز می توانید از انگشت برای برداشتن آنها و قرار دادن روی پوست، استفاده کنید. اگر مستقیما استیک را روی پوست صورت بکشید، پوشش دهی بهتری دارد ولی لایه ضخیمی از کرم پودر روی صورت تان می نشیند.

در نواحی دارای مشکل، از کانسیلر استفاده کنید.

گر روی پوست تان بخش های نامسطحی وجود دارد که بعد از کرم پودر زدن هم دیده می شود، مثلا لک های تیره یا جوش و سیاهی زیر چشم، یا مقداری کانسیلر می توانید این نواحی را بپوشانید. مقدار کمی کانسیلر در این نواحی بگذارید و درست مثل کرم پودر زدن، کانسیلر را روی صورت پخش کنید.انتخاب کردن کانسیلر مناسب درست مثل انتخاب کرم پودر است. البته موقع خریدن کانسیلر باید محصولی را بخرید که یکی دو شماره از رنگ طبیعی پوست تان روشن تر باشد. از آنجایی که لازم نیست کانسیلر دقیقا هم رنگ پوست باشد، می توانید روی پوست دست تان رنگ کانسیلر را امتحان کنید. به این ترتیب، دامنه انتخاب تان کمتر می شود.

از پودرهای شفاف یا پودر فیکس استفاده کنید.

بعد از کرم پودر و کانسیلر، همیشه برای اتمام این قسمت به یک پودر نیاز دارید. با این کار، آرایش شما فیکس می شود و باعث می شود که مدت بیشتری باقی بماند. پودر فیکس یا فیکساتور مانع از ذوب شدن و خراب شدن آرایش می شود. برای استفاده از پودر فیکس، از قلمو استفاده کنید. مقاری ازپودر را روی پیشانی، گونه، بینی و چانه بزنید.

گونه سازی ممنوع

در میکاپ روزانه استفاده از تکنیک های متعادل سازی سنگین و ساخت گونه های حجیم ممنوع است. چرا که به آرایش روزانه شما حالتی سنگین، چرب و غلیظ خواهد داد. تکنیک کانتورینگ و هایلایتینگ برای حضور در مراسم مناسب است و ربطی به میکاپ روزانه ندارد.

برق لب جایگزین رژ لب

رژ لب دارای طیف وسیعی از جنس ها و رنگ هاست که مناسب برای حضور در مراسم می باشند. رژلب دارای ماهیتی چرب و سنگین است که برای میکاپ روزانه مناسب نمی باشد. برای جایگزین کردن محصولی که بتواند در زیبایی صورت موثر باشد و از طرفی به حفظ چربی و رطوبت مورد نیاز پوست لبها کمک کند می توان به برق لب اشاره کرد که در انواع بی رنگ یا دارای تنالیته رنگی موجود می باشد. برای استفاده از برق لب لزوما نیازی به استفاده از مداد لب نیست.

رژ لب مات به جای رژ لب براق

اگر به نوعی علاقمند به استفاده روزانه از رژ لب هستید برای میکاپ روزانه از رژلب مات به جای براق استفاده کنید. این امر سبب شادابی بیشتر چهره شده و برای مدت زمانی طولانی می تواند ماندگار باشد.

 

پرهیز از آرایش سنگین

میکاپ روزانه شبیه ترین حالت ممکن به چهره طبیعی است. بنابراین در این آرایش باید از هرگونه مواد آرایشی سنگین و چرب و رنگارنگ پرهیز کرد. رعایت تمامی موارد بالا اگر چه در ابتدای امر ممکن است اندکی عجیب و جدید باشد اما پس از مدتی استفاده از این نکات در میکاپ روزانه خود متوجه بهبود وضعیت آرایش خود به صورت روزانه خواهید شد و چهره شما در حالتی طبیعی به آراستگی مناسب خود دست خواهد یافت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا